Mi a véleményed a Vultures-ről egészében?
Már hosszú ideje akartam valami hasonlót csinálni, Jasonnel meg is beszéltük, hogy a jövőben majd meg is valósítjuk valamikor. Ez még 2011 elején volt. Amikor volt pár szabad hónapom a Bullet For My Valentine-on kívül, tavaly év vége felé és az idei év elején, felhívtam, és megkérdeztem benne lenne-e. Azt mondta igen. Egyszerűen ennyi volt. Csak 11 napot tudtunk rászánni, szóval nem volt túl sok időnk gondolkozni, sem a tempón, sem az irányzaton. Úgy voltunk, hogy szimplán bemegyünk, írunk, és naponta felveszünk egy dalt. 11 napunk van. Legyen 11 dal. Ezt csináltuk. Az egész album természetesen megy, szó szerint nem volt időnk szarozni vele. Nagyon kevés lehetőségünk volt, még a dobok is egyszerű élő felvételek. Nem vacakoltunk, nem vágtuk meg őket, nem is nagyon szerkesztettük őket. Gyakorlatilag két felvétel volt csak. Ha az egyik kicsit döcögős volt, kicseréltük a másikra, de nem szerkesztgettünk. Jason fenomenális dobos, szóval amúgy sem volt rá szükségünk. Ettől az egész folyamat gyors és tartható volt. Nem kellett a dobokkal szaroznunk.
Mi a történet a „Church of nothing” mögött?
Akartunk valamit, ami nem csak a tipikus 4/4-es. Azt akartuk, hogy legyen egy old school metálos hulláma, de egyben kiadja az energiát, a gyors tempót, a thrash-es verszakokat. Az alapkoncepció az volt, hogy ezt a két dolgot valósítsuk meg a dalban. Nem gondoltuk túl. Két-három órán át improvizálgattunk, aztán felvettük. A végén pedig összeállt. Számomra, ez volt a legközelebbi.
Liammel együtt írtátok a szövegeket?
Hat dalt írtunk együtt. A ’Cold’-ot egyedül írtam, az volt a legelső AxeWound dal. Jason és én csináltunk belőle demót – két dal volt először, a ’Cold’ és a ’Blood Money Lies’, bár ének akkor még nem volt alatta. A többi hármat vagy négyet Liam írta.
A ’Cold’ dalszövege honnan jött?
Eléggé ki voltam akadva és dühös voltam. Ez egy tipikus munkanap a metál világában [nevet]. Úgy akartam ezt átadni, hogy az emberek is azonosulhassanak vele. Vannak az életben olyan helyzetek, amikor olyan emberekkel vetődsz össze, akiket valamiért nem kedvelsz. Úgy gondoltam, a ’Cold’ át tudja adni ezt az érzést. Van az a szólás, hogy „hidegen hagynak”. Semmit nem adnak. Ezt akartam megcsinálni a dalban. Egyszerű, és agresszív. Rengeteg ember tud azonosulni ezzel a refrénben.
Fontos számodra, hogy történeteket mesélj el és képeket fess a dalszövegeidben?
Számomra, ettől szórakoztató egy dalszöveg, ha van egy konkrét dolog, amiről írsz. Nem mindig szuperszemélyes dolgokról írok, bár néha megtörténik. Az esetek többségében inkább csak egy elképzelésből ered, aztán próbálom magamévá tenni, és olyan színessé, hogy az emberek el is tudják képzelni miről üvöltök. Ugyanakkor, nem igazán önéletrajzi ihletésűek, mert az életemben semmi sem olyan szörnyen rossz vagy szar. Nem volt nehéz gyerekkorom. Nem vagyok politikai beállítottságú. Azért így írok dalokat, mert ilyen vagyok.
Mi más van rád hatással, amikor írsz?
Az egyetlen, ami inspirál, az a zene, amire írom. Nem szoktam előtte semmit írni. Egyszerűen így szoktam csinálni. Sok dalszerzőt ismerek, akik mindig jegyzetfüzetekbe írnak. Liam is ilyen. Van egy könyve, amibe mindig leírja a sorokat, ha éppen támad egy ötlete, de én nem ezt csinálom. Nekem kell egy dal alatta, amire írhatok. Nem inspirál semmi, ha nincs egy darabka zeném hozzá. Aztán, automatikusan, előjön valami, amit mondani akarok, mert inspirál a gitár riff, és a dal tempója. Dalírás közben nagyon koncentrálok. Nem hallom a dallamot, ha nem megy alatta a zene.
Ha a Vultures egy filmhez kéne hasonlítanod, mi lenne az?
A Fűrész egyik része, egy kis Sikollyal vegyítve. Erőszakos, mégsem véresen komoly. Szerintem ez összefoglalja!
Horror rajongó vagy?
A horror a kedvenc műfajom. Szeretem a paranormális dolgokat is. Szándékosan keresek valamit, ami megijeszt. Szeretem a vígjátékokat – még a romantikus vígjátékokat is -, ugyanannyira, mint a drámát, de mindig azt keresem, hogy horror filmeket töltsek le, vegyek ki, vegyek meg. Szeretek egyszerre szórakozni és félni. Szerintem ez passzol a heavy metálhoz is, kicsit felpörget. Az Ördögűző egyike azoknak, ami után félek éjszaka egyedül lenni a házban. Már milliószor láttam, és tudom mi fog történni, de így is megijeszt. Még felnőtt férfiként is, ettől a filmtől még mindig kiráz a hideg. Megvan benne a paranormális elem, hogy vannak dolgok, amikbe nem kéne belemenned. Abban a filmben nagyon jól megcsinálták. El se tudom képzelni, hogy a 70-es években milyen hatása lehetett. Láttam egy kihagyott jelenetet, ahol hátrafelé megy le a csaj a lépcsőn. A kihagyott jelenetek nagyon jók. Ez talán a kedvenc filmem.
Kik a kedvenc gonosz karaktereid?
Imádtam a Fűrész filmeket a 4. részig. Jigsaw egy pszichológiai zseni. Őrült, és ő maga is haldoklik. Okos, hogy az egészet úgy viszi végbe, hogy ő maga semmit sem csinál. Szeretem az Ómen triológiát is. Azt a mai napig szoktam nézni. Érdekes minden paranormális, démoni, sátáni rituálé. Nem az, hogy hiszek bele. Azért tartom érdekesnek, mert egy félelmetes, ismeretlen világ. Mindig ott van a gondolat, hogy nem tudhatod igaz-e vagy sem, vagy hogy egyáltalán lehetséges-e. A lelked mélyén, azt gondolod, hogy megtörténhet, és ettől olyan ijesztő.
Miben volt más az AxeWoundnak írni, mint a Bulletnek?
Ha lenne még egy album, jobban tudnék erre válaszolni. Mert ahogy a Vultures-t csináltuk, és amennyi időt szántunk rá, úgy nem volt semmi idő arra, hogy átgondoljuk. Ha nem jött volna természetesen, el se készült volna. Ahogy megközelítettük és megírtuk, ugyanolyan volt. Gitárosként valami keményebbe akartam belevetni magam. Jason miatt még őrültebb lett a hangzás.
Hogy áll a következő BFMV album?
Készen! Az AxeWound felvételektől egyenesen a Bullet albumhoz mentem, és két hónapja fejeztük be. Most keverés alatt áll. Kibaszott jó. Ez elpusztítja a legutóbbit. Sokkal jobb. Don Gilmore a producer, és kurva jó volt. Mindenki, aki velünk dolgozik, megmondhatja milyen. Ez jó lesz, bízzatok bennem.
|