Amikor a Bullet For My Valentine elkezdett a 3. albumn dolgozni, nem a korbbi babrokon akart ldglni. Ugyan a msodik albumuk, a Scream Aim Fire az amerikai Billboard listn 2008 februrjban egszen a 4. helyig tornzta fel magt, tbb mint 2 milli pldnyszmban kelt el, Kanadban s Angliban aranylemez lett, az egyttes olthatatlan vgyat rzett, hogy ezeket is fellmlja.
Ezttal valami jjal akartak elllni, gy a kvartett egy vrbeli hard-rock albumot ksztett, melyen tovbbra is szp szmmal fellelhetek a metl-villansok.
“Az volt a clunk, hogy tlszrnyaljuk az sszes eddigi munknkat.” – meslte az egyttes frontembere.
Ha a vgeredmnyt, a Fever-t nzzk, akkor a banda abszolt megfelelt a sajt kvetelmnyeikkel s elvrsaikkal szemben.
A Bullet For My Valentine elksztette az eddigi legdallamosabb, legknyrtelenebb, s legkemnyebb albumt.
Kszlj fel, hogy a fansges riffjeikkel s csillapthatatlan erejkkel garantltan ki fognak tni. A hangja, amely korbban egy torokfertzs miatt majdnem elveszett, 2010ben visszatrt, s ersebb, mint valaha.
”A Feverrel az volt a terv, hogy mindent egyszerre fogunk venni, s csak a steakre koncentrlunk, a ropogs s sls helyett.” - magyarzza Moose.
”Nagyon csbt, hogy a sajt korltaidon tllpve 1000 km/rs sebessggel jtsz, de ez egyltaln nem szksges. Ez az album nem csak szimpln ‘gyors’, hanem erteljes!”
A bana, amely az utbbi vekben folyamaosan magnyeri a Kerrang! Magazin “Legjobb Brit Banda” djt, a 2009-es Scream turn kzben kezdte el a Fever dalait megrni. A vgy, hogy tlszrnaljk a korbbi mveiket, olyan ers volt, hogy a ngy src Lincolnshire-ban brelt egy stdit, s mindent htrahagyva (otthont, csaldot, bartokat...) csak a munkra koncentrltak.
“Olyan helyre volt szksgnk, ahol senki s semmi nem vonja el a figyelmnket. Napi 24 ra, CSAK Bullet For My Valentine...” - emlkszik vissza Moose.
Producernek a banda Don Gilmoret vlasztotta, aki a Linkin Parkkal s a Good Charlottal val munkssga miatt vlt hress az ipargban.
“Biztos volt benne, hogy tovbb tud minket vinni egy kvetkez, magasabb szintre. Rmutatott a legersebb, s a leggyengbb pontjainkra. Tudtuk, hogy milyen ton kell tovbb haladnunk, pedig mindezt megerstette bennnk, s segtett, hogy mindenbl a legjobbat tudjuk kihozni.” - mondja Matt.
Miutn az alap zene elkszlt, Tuck s Gilmore mindenkit kizr a stdibl, mg a banda tbbi tagjt is, hogy a szvegre s a dallamokra koncentrljanak. A tbbiek szmra a kezdetekben elg nehz volt mindezt elfogadni, de amint meghallgattk a fantasztikus vgeredmnyt, minden rthetv vlt szmukra.
“Bkn hagytuk ket” mesli Moose “ha tl sok ember lett volna ott, vgl csak zrzavar lett volna belle. Ha csak kt ember van ott, knnyebb trgyalni, mint ha az egsz szoba tele lenne olyan emberekkel, akik meg akarjk mondani a vlemnyket. gy mindkettejk dolgt megknnytettk.”
A dalszvegek rsa rzelmi szempontbl nagyon mozgalmas volt Matt szmra. Egyik pillanatban eufrikus llapotba kerlt, a kvetkezben pedig ismt szrnyen rezte magt.
“Minden nap, miutn felkeltem, egyenesen a stdiba mentem, s azt gondoltam, hogy basszus, megint mindent az elejrl kell kezdenem. Nem egyszer kellett napokra eltnnm, csak hogy kitiszttsam a fejem, de mindez csak a cl rdekben trtnt. Krlbell az nekfelvtelek fele utn megtrt a jg, s Don s kztem minden remekl kezdett mkdni.”
Gilmore jobban megszorongatta Mattet, mint eddig brki ms.
”Korbban mindig n rtam a dalszvegeket s a dallamokat, s ha jl hangzott, akkor gy maradtak. De folyamatosan jrairatta velem a dalszvegeket. Addig kellett jra s jra megvltoztatnom a dallamot, amg nem vltak hihetetlenl jv. s ez volt a legfbb klnbsg. Korbban csak htra kellett dlnm.”
A fradozs minden egyes fjdalmas cseppjt hallani lehet az albumon. A Your Betrayal egy mindent felemszt introval kezd, majd a bizalmatlansgrl nekelve mutatja, hogy a dal zenei szempontbl nzve egy valdi tzvsz.
“A dal arrl szl, hogy valaki elrult, s hogy valaminek teljesen a megszllottja vagy. Bosszt akarsz, s hogy ez a szemly megfizessen a trtntekrt.” Mondja Tuck egy kis clzssal, hogy a dal szvege a The Poison sttebb stlsra emlkeztet.
A drogok is egy fontos tma. A “The Last Fight” cm dal olyan emberekrl szl, akik egy drogfgg ember melett llnak, s nekik is ugyangy szenvednik kell.
“Az emberek azt hiszik, hogy csak a drogfgg az ldozat. De senki sem gondol azokra, akik segtenek nekik, akik prbljk ket kihzni a szarbl, s mgis eltasztjk ket. A The Last Fight az utols eslyedrl szl. Prblok segteni neked, de te eltasztasz magadtl. Baszd meg. Ez az utols harc, s harcolni fogok rted.”
De a banda nem riad vissza a lgyabb dallamoktl sem. Pldul az A Place Where You Belong egy kibrndulsrl szl, szomor, elgondolkodtat trtnet, amely rmutat az letben meg nem tett dolgainkra.
“Kapsz egy eslyt, hogy mindent elrendezz, mieltt valaki meghal, s utna mr soha tbbet nem fogod ltni, gy ezzel kell lned. Tulajdonkppen ez trtnt kztem s a bartnm kztt is. Szaktottunk, aztn valami szrny dolog trtnt.” Mesli az nekes, majd megnyugtat minket, hogy a bartnje nem halt meg. “Egyik dalunk sem konkrtan igaz, vagy ha igen, azt is tltetem egy msik szituciba, mert szerintem gy sokkal rdekesebbek.”
A cmad szm kicsit knnyedebb, rvn hogy egy klasszikus “szexi lny talkozik egy srccal” (illetve jelenesetben srcokkal) tmt dolgoz fel. A trtnet folytatsa mr elg jl ismert.
“Eddig sosem volt ilyesmi dalunk.” – mesli Tuck. “Szntiszta Party Rock’n’Roll. Olyan pasikrl szl, akik ismt turnznak, s mr a legeleje ta csak meztelen nket akarnak ltni, megbaszni ket, s se tbb, se kevesebb.”
Ha mr a turnnl tartunk: a BFMV hres a dinamikus, erteljes koncertjeikrt, s mr alig brjk kivrni, hogy a FEVER turn elkezddjn.
“Imdom a hangzst, a kznsg energijt... Hihetetlen rzs!”
Az j albummal egy olyan rzst akarnak adni a rajongknak, amelyet k reztek fiatal korukban, ahogy a pldakpeik j albumt meghallottk.
“Ha 16 lennk, s rdekelne a rock zene, teljesen megrlnk, s bandtalaptank a Fever hallatn – pont gy, ahogy a Metallicanl tettem. Amit csinlunk, 100%osan idtll, s eredeti.” |